My a autizmus

Chutný bezlepkový chlieb

Posted on: Jún 29, 2009

Upiecť chutný bezlepkový chlieb – tak to sa mi zdalo nemožné. Vyskúšala som všetky možné zmesy, pekárničku, rúru, bez jedlého výsledku. A potom, ako v mnohých iných veciach som sa obrátila na starý dobrý you tube. Na kľúčové slovo GF bread mi vyšlo niekoľko videí, z ktorých asi najpresvedčivejšia varianta pochádzala od pani s francúzskym akcentom. Ona ten chlieb namiešala a po upečení ma ohúrila finálnym produktom, ktorý sa nepodobla na žiadny iný bezlepkový chlieb. Tak som si ten recept dnes vyskúšala a s radosťou sa oňho podelím:

  • 410 ml vody
  • 160 g vajec (ona ich normálne odvážila po ich rozbití, ja som dala tri priemerne exempláre)
  • 45 g oleja (olivový alebo iný)
  • 1 čajová lyžička octu
  • 500 g bezlepkovej múky (ja som použila Schär Bread Mix B)
  • 2 čajovej lyžičky Xantarovej gumy (takisto poslúži Guarová – ja som mala len tú)
  • 1 (al. 1,5) čajová lyžčka soli
  • 25 g cukru
  • 1,5 čajovej lyžičky sušeného droždia (ja som dala jeden balík, komu sa chce lyžičkovať. vyjde to tak skoro narovnako)

Zmes postupne sypala do nádoby pekárničky, premiešala to (čo som ešte nevidela, ale naša pekárnička tiež je dosť lenivá s miešaním), a zapla na 2 hodinový program (na mojej je to rýchly program).

Vykyslo to krásne, upieklo sa až celý byt voňal a chuťvoo a textúrou vôbec nepripomína nič, čomu sa nadáva “bezlepkový chlieb”. Vrelo odporúčam!

Murphyho zákon platí aj tu – baterky vybité, fotka sa nekonala. ale keďže recept je funkčný, nabudúce sa nám hádam podarí vyfotiť náš  GF chlebík.

Značky:

2 odpovedí to "Chutný bezlepkový chlieb"

Mate nejake foto, pripadne nemozete dat link na to video?

už si nepamätám, ale zadajte do youtube “GF bread” a zobrazi sa vam niekoľko variant chlebika.

Pridaj komentár

Sleduj

Prijímaj upozornenia na nové články na tvoj email.

